عمومی

فیلم طنز- بهترین سایت برای دانلود فیلم و سریال با لینک مستقیم

فیلم طنز

فیلم طنز یک نوع فیلم است که با هدف سرگرمی و خنده‌دار بودن ساخته می‌شود. این نوع فیلم‌ها به طور عمده برای تولید شادی و خنده در بین تماشاگران ساخته می‌شوند. فیلم‌های طنز معمولاً دارای داستان‌های ساده و طنز هستند که با استفاده از جوک‌ها، شخصیت‌های طنز و وقایع خنده‌دار تلاش می‌کنند تا مخاطبان را به خنده بیندازند.

در طول تاریخ سینما و تلویزیون، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند. این نوع فیلم‌ها معمولاً با بازیگران حرفه‌ای و تجربه‌دیده در زمینه طنز ساخته می‌شوند. استفاده از تکنیک‌های کارگردانی مناسب، نوشتار قوی و جذاب، و بازیگری با استعداد مهمترین عواملی هستند که در ساخت فیلم‌های طنز تأثیرگذار هستند.

فیلم‌های طنز معمولاً به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. برخی از این دسته‌بندی‌ها عبارتند از:

طنز سیاسی: فیلم‌هایی که با استفاده از شخصیت‌ها و وقایع سیاسی، به شکل طنزآمیز به مسائل سیاسی پرداخته و آن‌ها را به نمایش می‌گذارند.

طنز عاشقانه: فیلم‌های طنز که داستان عاشقانه را به شکل طنزآمیز نشان می‌دهند.

طنز خانوادگی: فیلم‌های طنز که بر روابط خانوادگی تأکید دارند و با استفاده از شخصیت‌ها و وقایع خانوادگی، خنده را به نمایش می‌گذارند.

طنز اجتماعی: فیلم‌هایی که با استفاده از شخصیت‌ها و وقایع اجتماعی، به شکل طنزآمیز به مسائل اجتماعی پرداخته و آن‌ها را به نمایش می‌گذارند.

فیلم‌های طنز در سراسر جهان بسیار محبوب هستند و تولیدات فراوانی در این حوزه صورت می‌گیرد. همچنین، فستیوال‌های فیلم طنز نیز در برخی کشورها برگزار می‌شود که به عنوان یک پلتفرم برای نمایش و تشویق فیلم‌های طنز عمل می‌کند.

تاریخچه فیلم طنز:
یک ژانر سینمایی است که به منظور تولید خنده و سرگرمی در بین تماشاگران استفاده می‌شود. این ژانر در طول تاریخ سینما توسعه یافته و به شکل‌های مختلف در سراسر جهان پرورش یافته است.
تاریخچه فیلم طنز به قدمت زیادی برمی‌گردد. ابتدا، فیلم‌های کوتاه نقاشی‌های متحرک و صامت در دهه ۱۸۹۰ و ۱۹۰۰ توسط کارگردانان مشهور مانند جورج ملیس و لوئیس فونتین استفاده می‌شدند. این فیلم‌ها عموماً شامل صحنه‌های طنز ساده و بدون صدا بودند.

با رشد صنعت سینما و اضافه شدن صدا به فیلم، فضای مناسب برای تولید فیلم‌های طنز باز شد. در دهه ۱۹۳۰، فیلم‌های صامت به تدریج جای خود را به فیلم‌های صوتی دادند و این امکان را فراهم کرد که دیالوگ‌ها و صداهای طنز در فیلم‌ها استفاده شوند. در این دوران، کارگردانان مشهوری مانند چارلی چاپلین و برادران مارکس با استفاده از تکنیک‌های طنز خلاقانه، فیلم‌های طنز بسیار محبوب و موفقی را تولید کردند.
در دهه ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰، فیلم‌های طنز هالیوود به اوج خود رسید. بازیگران معروف مانند کرایگز، باب هوپ و لورل و هاردی در این دوران شهرت چشمگیری پیدا کردند. فیلم‌های طنز هالیوود در این دوران عموماً شامل سناریو‌های پرطرفدار، طنز سخت و بازیگری استعدادمند بودند.
در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰، فیلم‌های طنز مستقل و آرتیستی به شکل قابل توجهی رشد کردند. کارگردانان مانند وودی آلن، مل بروکس و پیتر سلرز با استفاده از سبک‌های خاص خود، فیلم‌های طنز منحصر به فرد و هوشمندانه‌ای را تولید کردند.
از آن زمان به بعد، فیلم‌های طنز در سینما به شکل‌های مختلف و با سبک‌های متفاوتی تولید شده‌اند. از فیلم‌های خانوادگی و طنز تا فیلم‌های سیاسی و سودآور، هر نوع فیلم طنز در صنعت سینما جای خود را دارد

دسته بتدی فیلم طنز یکی از دسته‌بندی‌های فیلم‌های سینمایی است که به طور عمده برای فیلم‌هایی با مضمون طنز و طنز استفاده می‌شود. این دسته بندی شامل فیلم‌هایی است که هدف اصلی آن‌ها خنده و سرگرم کردن مخاطبان است. فیلم‌های طنز معمولاً دارای داستان‌های ساده و خلاقانه هستند که با استفاده از شخصیت‌های جذاب و موقعیت‌های طنز، تلاش می‌کنند تا مخاطبان را به خنده و سرگرمی بیندازند.
فیلم‌های طنز در طول تاریخ سینما، نقش مهمی در صنعت فیلم داشته‌اند. این دسته از فیلم‌ها به عنوان یک شکل هنری، توانسته است جامعه را به خوبی نشان داده و با استفاده از طنز و طنز، پیرامون مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بحث کند. فیلم‌های طنز به عنوان یک وسیله تفریحی، همچنین توانسته است مخاطبان را از روزمرگی‌های روزانه دور کند و آن‌ها را به دنیای خنده و شادابی ببرد.

مطلب پیشنهادی برای شما:   بک پک تراول

دسته بتدی فیلم طنز شامل انواع زیردسته‌ها می‌شود:

1-فیلم‌های طنز سینمای هالیوود:

این نوع فیلم‌ها به طور عمده در صنعت سینمای هالیوود تولید می‌شوند و شامل فیلم‌های معروفی همچون “The Hangover”، “Bridesmaids” و “Superbad” است. این فیلم‌ها با استفاده از شخصیت‌های جذاب و موقعیت‌های طنز، تلاش می‌کنند تا مخاطبان را به خنده بیندازند.

2- فیلم‌های طنز سینمای ایران:

صنعت سینمای ایران نیز دارای تولیدات زیادی در حوزه فیلم‌های طنز است. این فیلم‌ها با استفاده از شخصیت‌های طنز محبوب و موقعیت‌های طنزآمیز، تلاش می‌کنند تا مخاطبان ایرانی را به خنده بیندازند. برخی از فیلم‌های معروف ایرانی در این دسته عبارتند از “سوپر استار”، “شوخ آفرین” و “پرتگاه”.

3- فیلم‌های طنز سینماهای جهان:

علاوه بر هالیوود و ایران، سینماهای دیگر نیز دارای تولیدات قابل توجهی در حوزه فیلم‌های طنز هستند. به عنوان مثال، سینمای هند (بالیوود) با فیلم‌های معروف خود مانند “3 Idiots” و “Dilwale Dulhania Le Jayenge” در این دسته قرار می‌گیرد.
دسته بتدی فیلم طنز چندین سال است که جذابیت خود را حفظ کرده است و همچنان توانسته است مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند. با توجه به اینکه هدف اصلی این دسته از فیلم‌ها سرگرم کردن مخاطبان است، معمولاً درآمد بالایی نیز برای آن‌ها تولید می‌شود. همچنین، فیلم‌های طنز به عنوان یک شکل هنری، توانسته است نقش مهمی در صنعت سینما و فرهنگ جامعه ایفا کند.

فیلم طنز ایرانی

فیلم طنز و خنده دار ایرانی و ساخت آن، بدون شک یکی از مشکل ترین نوع از تولیدات آثار هنری است. ورود به این عرصه نیازمند آن است که فیلمساز از هنر و بینش جدید بهره برده باشد. هرچه بینش یک فیلم طنز بیشتر باشد، ماندگارتر است و هرچه فقط سعی شود با لودگی و البته کمی ابتذال کلامی صرفا در گیشه پولی به دست آورد، قطعا چند دقیقه پس از دیدن فیلم طنز ایرانی فراموش خواهد شد. بدون تعارف در سینمای ایران گروه دوم غالب تر است. کمتر شاهد هستیم فیلمی طنز و طنز ساخته شود که سازنده واقعا برای طنز و نه پول و گیشه و شهرت، فیلم بسازد. اما با این حال، هم فیلم های طنز گروه اول و هم فیلم های طنز گروه دوم جزو فیلم هایی هستند که هر ساله ساخته می شوند و به اندازه کافی هم طرفداران و البته مخالفان خود را دارند. سینماداران نیز با توجه به سلیقه مردم فیلم سینمایی خنده دار ایرانی را برای اکران در سینماها آماده می کنند.  در ادامه با تعدادی از پرمخاطب ترین فیلم های طنز ایرانی آشنا خواهیم شد.

 فیلم دینامیت Dynamit

 

فیلم دینامیت از جمله آثاری بود که در زمان اکران امید می‌رفت تا بتواند مردم را تا حدی با سالن‌های سینما آشتی دهد. این اتفاق نه به آن صورتی که تصور می‌شد اما تا حد تقریبا مطلوبی رخ داده و در حال حاضر این فیلم با فروش چند میلیارد تومانی تبدیل به پرفروش‌ترین اثر ۱۴۰۰ شده است. تیم سازنده این ریسک را کردند و دینامیت را در زمان بسیار بدی اکران کردند، هم کرونا و هم ماه محرم پیش رو هر دو برای یک فیلم طنز موانع بزرگی هستند اما آنها این ریسک را به جان خریدند تا فیلمشان دیده شود و واقعیت اینست که دینامیت در همین برهوت سینمایی تماشایی‌تر است تا در زمانه اکران به روال عادی آثار سینمایی.

مطلب پیشنهادی برای شما:    انواع روش های تمیز کردن فرش

ستارگان : پژمان جمشیدی، احمد مهران فر، محسن کیایی، نازنین بیاتی، زیبا کرمعلی، نادر سلیمانی، میرطاهر مظلومی، امید روحانی، مجید شهریاری، اشکان منصوری، فاطمه مرتاضی

 فیلم گشت ارشاد ۳

فیلم گشت ارشاد ۳ ساخته سعید سهیلی که از بازیگرانی هم‌چون ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی و امیر جعفری بهره گرفته، بزرگ‌ترین هدف‌گذاری‌اش، فتح گیشه است. فیلم برای رسیدن به این مقصود، پرداختن به زندگی یک خواننده به نام پیکان، با بازی بهنام بانی را هم چاشنی کارش قرار داده است.

در گشت ۳ از هر چیزی که بتوان با آن مخاطب را به سالن‌ها کشاند استفاده شده است. از اسامی شاخ‌های مجازی گرفته تا خواننده‌ای که طرفداران فراوانی دارد و آهنگ‌هایی که به مخاطب قابلیت منفجرکردن سالن را بدهد (که البته این اتفاق برخلاف سالن کنسرتِ داخلِ فیلم برای مخاطبان سینما نمی‌افتد)

لیست بازیگران گشت ۳

امیر جعفری , ساعد سهیلی , پولاد کیمیایی , ریحانه پارسا , بهنام بانی، میرطاهر مظلومی، نازنین کیوانی، مبینا رحمتی، اسدالله منجزی، امیر محاسبتی، اشکان عقیلی، مهدی دانایی مقدم، علیرضا خواجه نیا و…

خلاصه داستان گشت ٣

داستان این قسمت ۵ سال بعد از اتفاقات قسمت اول رخ می‌دهد که عباس و حسن از زندان آزاد می‌شوند و عطا هم از کما بیرون می‌آید و زنده می ‌ماند اما بعد از کما به طور کل اتفاقات گذشته را فراموش می‌کند و…

 فیلم اکسیدان

اکسیدان  به کارگردانی حامد محمدی اما یک تفاوت آشکار با دیگر طنز های نازل این روزهای سینمای ایران دارد و آن دست گذاشتن بر روی موضوعی است که تا به امروز کمتر فیلمسازی در ژانر طنز به سراغش رفته و آن مسئله اخذ ویزا با توسل به روش های عجیب و گاهاً آزار دهنده می باشد که بسیاری از مردم ایران از آن آگاه هستند و درباره آن شنیده اند. همین مسئله باعث شده تا داستان فیلم برای مخاطب ایرانی ملموس تر باشد.

تمایلات همجنسگرایانه و تبدیل شدن به یک کشیش مسیحی از جمله شوخی هایی است که معمولاً در سالهای اخیر خط قرمز سینمای ایران محسوب می شده اما حامد محمدی در « اکسیدان » برای اولین بار این خط قرمزها را شکسته و شوخی های تند و تیزتری را به نمایش گذاشته که البته از انسجام برخوردار نیستند و از حیث موقعیت سازی، در جایگاه ارزشمندی قرار نمی گیرند.

متاسفانه فیلمنامه حامد محمدی علی رغم پتانسیل های زیادی که برای تبدیل شدن به یک طنز منسجم و پُر مغز داشته، به مجموعه ای از شوخی های پراکنده منجر شده که تقریباً همگی آنها جنسی هستند و بصورت واحد در بستر فیلمنامه به نمایش در می آیند. در واقع انسجامی بین این شوخی ها به چشم نمی خورد و فیلم هربار در یک موقعیت جدید که ارتباطی به سکانس قبلی ندارد، بازیگرانش را مقابل دوربین می برد تا بهانه ای برای رقم زدن این شوخی ها داشته باشد. شاید اگر می شد فیلمنامه هوشمندانه تری برای بکارگیری این شوخی ها در نظر گرفت، « اکسیدان » می توانست از طنز های مفرح سالهای اخیر سینمای ایران باشد.

فیلم طنزجهانی

 

بهترین فیلم طنز جهان از محبوب‌ترین فیلم‌ها نزد بینندگان است. ژانر طنز یکی از ژانرهای محبوب است و هرساله آثار متعددی در چهارچوب این سبک ساخته می‌شوند. با ما همراه باشید تا 75 فیلم طنز خارجی را به شما معرفی کنیم.

تولد طنز و هجو به سال‌های دور تاریخ بشریت بازمی‌گردد. نخستین افرادی که از این واژه برای توصیف آثار انتقادی و در عین حال طنز خود استفاده کردند، یونانیان باستان بودند. با پیدایش سینما هنرمندان حوزه جدیدی برای ارائه آثار طنز خود پیدا کردند. طنزن‌هایی چون چارلی چاپلین، جری لوئیس، پیتر سلرز، ادی مورفی، جرج کارلین، رابین ویلیامز، روان اتکینسون و دین مارتین نقش مهمی در بنا نهادن ساختار فیلم های طنز داشتند. با ورود به قرن بیست و یکم شاهد گسترش این سبک و ورود هنرمندان با استعدادی چون دیو شپل، لوئی سی.کی. و ست مک‌فارلن به آن بودیم.

مطلب پیشنهادی برای شما:   معرفی برخی تجهیزات و دستگاه های آزمایشگاهی و کاربرد شان

فیلم طنز خارجی سنگینی تحمل ناپذیر استعداد عظیم (The Unbearable Weight of Massive Talent)

یکی از برترین فیلم های طنز خارجی که در سال 2022 اکران شد، سنگینی تحمل‌ناپذیر استعداد عظیم بود. در این فیلم نیکلاس کیج، نقش خودش را بازی می‌کند؛ بازیگری که از لحاظ کاری روزهای خوبی را نمی‌گذراند و دچار مشکلات مالی شده است و به همین دلیل با دریافت یک میلیون دلار پول، قبول می‌کند به جشن تولد یکی از طرفداران بسیار پولدارش برود. اما این تمام داستان نیست. نیکلاس کیج به درخواست CIA یک مأموریت عجیب و غریب را آغاز می‌کند. او طی اتفاقات مختلف سعی می‌کند با استفاده از شخصیت‌هایی که تا کنون بازی کرده است، از مخمصه‌ها رهایی پیدا کند..

فیلم طنز خارجی می‌خواهم برگردی (I Want You Back)

ر ادامه معرفی بهترین فیلم های طنز جهان، به می‌خواهم برگردی می‌رسیم. طنز‌های عاشقانه همیشه طرفداران زیادی بین مخاطبان فیلم‌های سینمایی داشته‌اند. این فیلم‌ها با کنار هم گذاشتن عشق و خنده، حس خوبی را به بینندگان منتقل می‌کنند. می‌خواهم برگردی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

داستان فیلم I Want You Back، ازجدیدترین فیلم های طنز جهان، درباره یک زن و مرد غریبه است که به‌طور اتفاقی در یک آخر هفته پارتنرهایشان آن‌ها را ترک می‌کنند. این دو که می‌بینند پارتنرهای سابقشان با آدم‌های جدیدی آشنا شده‌اند و زندگی خوشی دارند، تصمیم می‌گیرند با یکدیگر همکاری کنند تا اوضاعشان بهتر شود.

فیلم سگ (Dog) از بهترین فیلم های طنز جهان

فیلم طنز خارجی سگ، یک اثر طنز درباره بریگز، تکاور ارتش آمریکا است که باید در یک سفر جاده‌ای با سگی به نام لولو همراه شود تا به مراسم تدفین یک سرباز سابق ارتش برود. در طول مسیر، بریگز و لولو چیزهایی به یکدیگر یاد می‌دهند و متوجه می‌شوند برای اینکه خوشحال باشند، باید یاد بگیرند به دیگران اعتماد کنند.

 

 

لوگو اسکای فیلم - مرجع دانلود فیلم و سریال

مطالبی از سایت اسکای فیلم مرجع دانلود فیلم و سریال :

 

سریال Archer
دانلود سریال Planet Earth -2006
دانلود فیلم Manjhi The Mountain Man 2015
دانلود سریال Castle Rock 2018
دانلود سریال All Rise 2019–2022
دانلود فیلم The Gunfighter 1950
دانلود فیلم Roustabout (1964) – IMDb 1964
دانلود فیلم Odd Man Out 1947
سریال The Wheel of Time
سریال ماجراهای مرداک
دانلود فیلم Apocalypse Now 1979
دانلود فیلم Nénette et Boni 1996
دانلود سریال Heartland 2007
دانلود فیلم Laube du monde 2008
دانلود سریال Come and Hug Me 2018
دانلود فیلم The Last Fiction 2018
دانلود فیلم Lacombe, Lucien 1974
دانلود فیلم Return of the Living Dead III 1993
دانلود سریال Murdoch Mysteries با لینک مستقیم
دانلود فیلم The Crush 1993
دانلود سریال 50 States of Fright 2020
دانلود سریال The Morning Show با زیرنویس فارسی

فیلم های خارجی